Hírek

2011.09.12 Ifjabb Tóthé a bajnoki ezüst

Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert tudna mesélni a fenti mondatokban rejlő nagy igazságról.
A Peugeot-Total Hungária Rallye Team párosa az országos bajnokság összetett pontversenyének
éllovasaként érkezett a Mecsek-ralira, azzal a céllal, hogy megszerzi a bajnoki címet, s hogy
lehetőség szerint megpróbálja felvenni a versenyt az IRC-sztárokkal, merthogy a viadal
beleszámított a kisvilágbajnokság értékelésébe is. Nem sikerült – a technika ördöge ugyanis
megtréfálta a párost.
Murphy, hogy a legutóbbi futamon jóformán hozzá sem kellett nyúlni az autóhoz, most viszont,
amikor a legfontosabb lett volna a jó szereplés, megtörtént a baj. (Ezt a Murphyt jól fenéken
billenthetné már valaki...) Pedig a csapat mindent megtett, amikor először jelentkeztek a gondok, a
harmincperces szervizben a fiúk váltót cseréltek, ám ha a technika ördöge „rászáll valakire”, akkor
az hiába menekül.
A következő két szakaszon is gondok voltak az erőátvitellel (kétkerékhajtásúvá vált a Peugeot), s
az így összeszedett több mint kétperces hátrány megpecsételte ifjabb Tóthék sorsát. Hiába voltak
remek részeredményeik a „balszerencsés gyorsaságik” előtt és után – elúszott az esély a bajnoki
címre.
„Hiányzik az életünkből az a két perc – mondta ifjabb Tóth, aki így a magyar értékelésben a
negyedik helyen végzett a pécsi viadalon, az összetettben pedig az ezüstérem lett az övé és Tagai
Róberté. – Nem volt könnyű a technikai gond után felállni a padlóról, de a csapat életben tartotta
a reményeinket, úgyhogy nekünk is muszáj volt felspannolni magunkat, hiszen nem akartuk
feladni a versenyt. Ráadásul én amúgy sem szeretek és nem is tudok lassan menni, ha már egyszer
versenyautóba ülök, úgyhogy felvettük a normál tempónkat.”
Ami a versenyt illeti, egész hétvégén pokoli meleg volt Pécs környékén, s az IRC-pilóták azt is
kiemelték, milyen magas volt a mecseki viadal átlagsebessége – úgy látszik, ők nem szoktak az
efféléhez.
„Ha őszinte akarok lenni, most alacsonyabb volt az átlagsebesség, mint a többi futamon – szólt
hozzá ifjabb Tóth a témához, ami azt is jelzi, hogy a magyar pályák bizony gyorsak, nagyon
gyorsak. – A hőség most kevésbé zavart, mint az előző futamokon, talán azért is, mert aszfalton
jóval kevesebbet kell kormányozni, mint murván, s az elmúlt három viadal murván zajlott.”
A hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth azt is elismerte, az utolsó néhány szakaszon már óvatosabb
volt a megszokottnál – ha már eddig eljutott, akkor szeretett volna célba érni a versenyen, amelyen
a mezőny majd' fele „elhullott”.
Sikerült. A nemzetközi értékelés 13. helyére küzdötte fel magát a páros, a negyedik legjobb
magyarként ért célba, ami tehát azt jelenti, hogy a bajnokság összetettjében az ezüstérem az övé.

45. CANON MECSEK-RALI, IRC és OB-FUTAM, PÉCS
Abszolút végeredmény: 1. Jan Kopecky, Petr Stary (cseh, Škoda Fabia S2000) 2:00:06.7, 2.
Neuville, Gilsoul (belga, Peugeot 207 S2000) 0.8 másodperc hátrány, 3. Loix, Miclotte (belga,
Škoda Fabia S2000) 1:00.0 p h., ...6. Aschenbrenner, Pikó Zsuzsa (Martevo Kft., Mitsubishi Lancer
Evo9) 2:38.2 p h., ...8. Bútor, Bacigal (Team Butorrobi, Peugeot 207 S2000) 3:16.8 p h., ...12.
Botka D., Szenner (Dunlop Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo9) 4:51.5, ...13. ifj. Tóth, Tagai
(Peugeot-Total Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 5:15.9 p h.
Az ob végeredménye. 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsanna 80 pont, 2. ifj. Tóth János, Tagai
Róbert 69, 3. Bútor Róbert, Bacigal Igor 56.5