Hírek

2011.09.10 Fent és lent, majd megint fent


A Peugeot-Total Hungária Rallye Team párosa azzal a határozott céllal érkezett az IRC-sorozatba
is beleszámító Mecsek-ralira, hogy egyrészt megmérkőzzön a nemzetközi élmezőnnyel, másrészt
pedig elhódítsa a magyar bajnoki címet.
Ugyan még nincs veszve semmi (a versenynek a célban van vége) a technika ördöge alaposan
megnehezítette ifjabb Tóthék dolgát. Történt ugyanis, hogy a remek rajt után már a második
gyorsasági szakaszon gondok voltak az erőátvitellel, de akkor még csak három kilométeren.
A szervizcsapat váltót cserélt (ami harminc perc alatt nem volt kis teljesítmény), ám a probléma
sajnos újra jelentkezett, így a páros a következő két szakaszt kétkerékhajtással volt kénytelen
megtenni.
„Az autó teljesen kezelhetetlenné vált, az egyik kanyarban keresztbe fordult az úton, és majdnem
az történt, mint Egerben, de szerencsére végül valahogy sikerült visszaterelnem a helyes irányba” –
mondta ifjabb Tóth, aki a probléma miatt több mint kétperces hátrányba került.
Ha nem tudnánk, hogy egy raliversenyen bármi megtörténhet, azt mondhatnánk, elszálltak az
esélyei a címre, de ha figyelembe vesszük, hogy a bajnokaspiránsok közül ketten is „elszálltak” a
szombati utolsó szakaszon, akkor botorság lenne messzemenő következtetéseket levonni. Főleg,
hogy ifjabb Tóth az ötödik a magyar értékelésben (igaz, a nagy riválisok közül hárman is előtte
vannak) és az utolsó három szakaszon már tökéletesen működött az autója, ami persze újabb jó
részeredményeket szült.
„Jó lett volna, ha egész nap minden rendben van, akkor hamarabb megjött volna az önbizalmam
és tudtam volna fejlődni. Így egy kicsit későn jött a jó érzés, bár azt mondják, sohasem késő” –
mondta a hétszeres abszolút bajnok, aki természetesen folytatja a küzdelmet.
Az esti szakaszok közül az egyiket törölni kellett, mert annyi volt a néző, hogy egyszerűen
nem lehetett volna biztonságosan megrendezni – pláne sötétben. Ez is mutatja, hogy a versenyt
elképesztő érdeklődés övezi – mindenki, akit egy kicsit is érdekel a rali, látni akarta a világ legjobb
S2000-es pilótáit, akik csinálják is a show-t rendesen.
De persze, a magyar drukkerek szíve elsősorban a magyar versenyzőkért dobog.
„Nagyon jó érzés, hogy ilyen sokan szurkolnak nekünk, egy kicsit olyan a hangulat a pályák
mentén, mint a rali fénykorában – hatalmas az érdeklődés. Azt kell azonban mondanom, az utolsó
szakaszt muszáj volt törölni, mert már az első körben is nagyon nagy tempóval mentünk az élő
emberfalban, a sötétség viszont dupla kockázatot jelentett volna, ha valakinek esetleg valami
technikai problémája adódik és nem tudja kordában tartani az autót” – mondta a Peugeot 207
S2000-essel száguldó ifjabb Tóth.
A verseny vasárnap 6 gyorsasági szakasszal ér véget.