hir

2011.05.16 SPA, 1000KM-ES FUTAM KETTŐS PEUGEOT GYŐZELEM LEMANS ELŐTT

Alig néhány héttel a Le Mans-i 24 órás verseny előtt, lebilincselő hatórás futam során, biztató kettős győzelmet aratott Spa-Francorchampsban a Peugeot. Alexander Wurz, Anthony Davidson és Marc Gené kaparintotta meg a győzelmet a 7-es rajtszámú autóval, mögöttük pedig Franck Montagny, Stéphane Sarrazin és Nicolas Minassian futott be a 8-assal, akik a rajtrács végéről, a 48. pozícióból indultak. Ezzel hatalmas lépést tett Le Mans-i előkészületei során a Team Peugeot Total.

A verseny hihetetlen első órája

A szombati futamon Spa-Francorchampsban, 34,600 néző előtt, a három Peugeot 908s szépen elhelyezkedett a rajtrácson, de a start után azonnal megmutatták, hogy nem sétakocsizni jöttek. A 12. helyről induló Alexander Wurz, a 7-es Peugeot-ban harmadikként tért vissza az első kör végén, miközben Sébastien Bourdais negyediknek nyomult előre a 9-essel, Franck Montagny pedig, aki a 48. rajtkockából vágott neki, hihetetlen módon 38 kocsit előzött meg egyetlen kör alatt!

Alexander Wurz valósággal szárnyakat kapott, fél óra múltán már a második helyen száguldott, majd ráakaszkodott a vezető Lottererre, hogy egy remek előzési manőver során maga mögé utasítsa, éppen az első tankolás előtt. Jól alakultak a dolgok csapattársa, Sébastien Bourdais számára is, aki a negyedik pozícióban adta át a 9-es autót Pedro Lamynak. Közben Franck Montagny is brillírozott, már ötödik volt, amikor Stéphane Sarrazin beült a helyére.

Élen a három Peugeot

Fokozatosan összerendeződött a verseny, és állandó teljesítményének köszönhetően két és fél óra után már az első három helyet foglalták el a Peugeot 908-asok. Anthony Davidson,

Pedro Lamy és Stéphane Sarrazin fáradhatatlanul tartotta a nagy tempót, egyre növelve előnyüket a vetélytársakkal szemben.

A 7-es számú Peugeot 908 egészen a következő tankolásig megőrizte helyét az élen. Marc Gené, majd ismét Alexander Wurz, minden probléma nélkül keményen hajtottak, egészen a hatórás futam végéig.

Mögöttük gyilkos küzdelem alakult ki a fennmaradó dobogós helyekért. Pedro Lamy egyedüli versenyzőként teljesített három tankolásnyi távot, de az elsőnek a végén hibát vétett a portugál versenyző, így a 8-as kocsi szerezte meg a második helyet. Simon Pagenaud vette át a volánt Lamytól, de a vége előtt fél órával be kellett mennie a bokszba, kicseréltetni a jobb első féltengelyt. Még így is nyolcadik lett a Bourdais-Lamy-Pagenaud trió, és megfutották a verseny körrekordját.

Ötödször győzött Spa-Francorchampsban a Peugeot

Hatórányi intenzív versenyzés után értékes első-második helyet szerzett a Team Peugeot Total, éppen az idei Le Mans-i 24 órás verseny előtt. Zsinórban ötödször diadalmaskodott Spa-Francorchampsban a Peugeot! Alexander Wurz, Anthony Davidson és Marc Gené megörökítette nevét, mint az első három versenyző, aki versenyt nyert az új Peugeot 908-cal. “Micsoda tökéletes egybeesés: zsinórban ötödik győzelmünk Spában, az első a Peugeot 908-cal és az első idei futamgyőzelmünk az ILMC sorozatban”, kommentálta az eredményt Olivier Quesnel, a Peugeot Sport igazgatója. “Az edzések és a tesztek a kocsi kipróbálására valók, nem pedig feltétlenül eredmények produkálására, ezért a verseny mutatja meg igazán, hogy hol állunk. Márpedig pontosan úgy menta verseny, ahogy terveztük. Megbízhatóan és gyorsan mentünk, kézben tartva a fogyasztást és a gumikopást. Nem favoritként érkeztünk ide, mégis győztünk, de még hosszú út áll előttünk.”

Második kettős győzelmének köszönhetően az ILMC-ben a Peugeot növelte előnyét a márkák verssenyében, és élre rukkolt a csapatok értékelésében is. A rajtrács negyedik helyéről induló Team Oreca-Matmut csapat, a Duval-Lapierre-Panis pilótatrió Peugeot 908 HDi FAP kocsijával, tízedikként végzett.

Idézetek…

Bruno Famin, műszaki igazgató: “Az áprilisi tesztnapon Le Mans-ban nagy munkát végeztünk el, végigvittük a programunkat, nem törődve a vetélytársakkal. Ugyanez történt itt, a szabad edzések alatt. Magával a versennyel kettős célunk volt: felkészülni Le Mans-ra, és sportsikert elérni. Jó eredményt szerettünk volna. Nem tudtuk, beleszólhatunk-e a győzelembe, de mindent elkövettünk, és pilótáink nagyszerű szereplése meg is hozta a diadalt. Ez megerősítette a csapat önbizalmát, de azért nem bízzuk el magunkat, mert kicsi az előnyünk. Le Mans nehéz és bonyolult verseny lesz.”

Alexander Wurz, 7-es Peugeot 908: “Az első menetem nagyon jól alakult. Hamar kiderült, milyen hatékony az autónk. Nagyon feldobott, amikor láttam, hogy a mi kocsink a leggyorsabb a pályán. Miközben kíméltem a gumikat, nyomás alá helyeztem vetélytársaimat, és sikerült az élre kerülnöm! Innen aztán minden tökéletesen összejött. Ez a győzelem fontos állomás a Le Mans-i 24 órás verseny előkészületei során.”

Anthony Davidson, 7-es Peugeot 908: “Amikor láttam Alex tempóját, világossá vált, hogy győzelemre képes kocsink van. Biztató helyzet ez egy versenyzőnek, és én nagyon szeretem ezt a pályát. A mérnököm szólt, hogy hajtsak száz százalékra, és én meg is tettem. Jó volt a stratégiánk, nem támadt semmi probléma. Ez jó jel Le Mans előtt.”

 

Marc Gené, 7-es Peugeot 908: “A fő dolog, amit itt megtanultunk, hogy nagyon kemény viadal lesz a Le Mans-i 24 óráson. Ez lehet az elmúlt öt év legnyíltabb versenye. Most pompás győzelmet arattunk, de Spa nem olyan, mint Le Mans. Megmutattuk, mennyire hatékony és megbízható az autónk.”

Franck Montagny, 8-as Peugeot 908: “Az én menetem bonyolult volt, mivel rengeteg embert kellett megelőznöm. A forgalom miatt nem tudtam olyan tempót tartani, mint a többiek, és eléggé lehasználtam a gumikat, úgyhogy a vége felé eléggé elment a kocsi egyensúlya.”

Stéphane Sarrazin, 8-as Peugeot 908: “Elégedett vagyok a két menetemmel. Jó és állandó volt az autó egyensúlya. A biztonsági autós periódusban veszítettünk vagy negyven másodpercet, de végül egész rendesen behoztuk ezt. A hét folyamán sokat változtattunk az autón. A mostani eredmény még jobban feltüzel minket Le Mans előtt.”

Nicolas Minassian, 8-as Peugeot 908: “Mindannyian kissé eltérő beállításokkal mentünk, de jól megőriztük a gumiabroncsainkat. Értékes információkat szereztünk a Le Mans-i 24 órás előtt. A bonyolult kvalifikáció után visszatértünk az élre.”

Sébastien Bourdais, 9-es Peugeot 908: “Számítottunk rá, hogy a rajt után átverekedjük magunkat a mezőnyön, de kellemes meglepetés volt látni, hogy tudtuk tartani a lépést a fő vetélytársainkkal. Lágy gumikon indultam, és két készlettel könnyedén megtettem két menetet.”

Pedro Lamy, 9-es Peugeot 908: “Nagy volt a forgalom a pályán, úgyhogy ha végre egyedül mehettünk egy kört, nagyon kellett nyomni. Éppen ezt tettem, és kicsúsztam. Kár, mert jó esélyünk volt az első három helyre. Ez egy teszt-verseny Le Mans előtt; tanulnunk kell hibáinkból és kihasználni a pozitívumokat.”

Simon Pagenaud, 9-es Peugeot 908: “Mindent megtettem, hogy a dobogón végezzünk. Jól is ment, de sajnos támadt egy műszaki problémánk. Sajnálom, mert igazán jó volt az autó, a verseny vége felé mi futottuk a leggyorsabb kört. Mindez bátorító Le Mans előtt.”