hir

2010.08.19 A Team ORECA-Matmut újabb győzelemre tör!

Augusztus 22.-én első ízben érkezik Magyarországra a Le Mans versenysorozat: 1000 km-es futam színhelye lesz a Hungaroring. A Team ORECA-Matmut kettős céllal érkezik a bajnokság negyedik (egyben utolsó előtti), részben éjszaka lebonyolított versenyére: újabb fölényes győzelmet aratni Portimao után, illetve maximális pontszámot zsákmányolni mind a versenyzők, mind a csapatok bajnokságában. A legutóbbi menet óta nem változott a pilóták felállása, ismét Olivier Panis, Nicolas Lapierre, valamint a Peugeot Sport gyári versenyzője, Stéphane Sarrazin ül a 4. rajtszámú Peugeot 908 HDi FAP volánja mögé.

Portugáliában, Júliusban a győzelem és a tanulás volt a csapat célja, és ugyanezek lebegnek a szemük előtt a magyarországi rendezvény előtt is, összhangban a bevallott elhatározással, a folytonossággal: „Megtörtük a balszerencsét, és magától értetődik, hogy ugyanolyan eredményre törekszünk, mint Algarvében”, hangsúlyozta David Floury, a csapat műszaki igazgatója. „Valamint, ahogy Portimao előtt is mondtuk, kihasználjuk az idény második felét, hogy felkészüljünk a Silverstone-nal kezdődő jövőre, ahol ismét összeakaszkodunk az Audival, és már előretekintünk 2011-re. Minden egyes verseny alkalom az előrelépésre, minden területen, a részletekben is.

A legjobb előkészület 2011-re természetesen egy győzelem lenne a Hungaroringen, ahogy Floury is megerősíti: „Nagyon odafigyeltünk erre a futamra. Minden rendezvényen ott vagyunk, és mindig maximális elhatározottsággal akarunk győzni. A magyar pálya nagyon nehéz, erősek lesznek rajta a benzinmotoros autók. Zsúfolt lesz a forgalom, nagy a tempó, úgyhogy fontos, hogy ne kövessünk el semmi hibát. Fontos, hogy mindenki maximumot nyújtson – a versenyzők és az egész csapat.” A Team ORECA-Matmut gondol a bajnoki pontozásra is. „Stéphane már a budapesti futam után bajnok lehet, és megszilárdíthatjuk a Peugeot vezető pozícióját a márkák bajnokságában, illetve élre ugorhatunk a csapatok értékelésében. Ehhez azonban győznünk kell: ez a legfontosabb!”

Ennek érdekében a csapatnak jól fel kell készülnie a Hungaroring pályájára, amelyen viszont jó néhány éve nem versenyzett az ORECA. Floury összefoglalója: „Sohasem mentünk még itt e kategóriában, utoljára még a Viper-korszakban köröztünk a pályán. Ez nem éppen előnyös, de bízhatunk versenyzőink tapasztalatában. Meg hát a Formula 1-es versenynek is nagyobb figyelmet szenteltünk a szokásosnál (nevet)!”

A rendezvény augusztus 21.-én szombaton kezdődik, a nyitó edzésekkel. A csapat tevékenységét mostantól a Hungaroring 1000 km versenyig követni lehet az ORECA-Racing.com címen, a Twitteren és a Facebookon.

 

Olivier Panis: „Azért jöttünk, hogy újra győzzünk!”

 

Olivier, mit tudsz mondani nekünk a Hungaroringről?

„Egy csomó lassú kanyar és csak egy gyorsabb rész van rajta. A nagy egyenes viszonylag hosszú. Általában elég poros az aszfalt, de nemrég volt itt Formula 1-es verseny, az segíthetett valamelyest. Egyes kifelé lógó kanyarok erősen igénybe veszik a gumikat, és erősen alulkormányzottá teszik az autót. Ezek a Hungaroring jellemzői, de én azért szeretem a pályát, a ritmusáért. A forgalom lesz a legnagyobb probléma!”

Milyen emlékeid vannak?

„Általában nagyon jók. Időmérőkön mindig gyors voltam itt. A pálya igazán élvezetes edzés és időmérő közben. Általában szép eredményeket értünk el rajta. Személyes legjobbam egy ötödik hely volt 1996-ban, és kétszer lettem hatodik Ligier-vel – az egyik alkalom az első Formula 1-es idényemre esett.”

A Team ORECA-Matmut egyenesen a Portimao-i győzelemről érkezik. Milyen érzés?

„Óriási megkönnyebbülés! Mindenki boldog. A Le Mans-ban történtek után megérdemelte a csapat. Rettentően jó dolog a dobogó tetején állni, de még jobb, hogy hibátlan hétvégénk volt, tökéletes versennyel. Remek újrakezdés volt!”

Szóval Budapesten egy újabb győzelem a cél?

„Hát persze! Tudjuk, nem lesz könnyű ezen a pályán, de meg akarjuk ismételni múltkori teljesítményünket. Személy szerint szívesen villantanék egyet, és segíteném bajnoki címhez a Team ORECA-Matmut csapatot. Nagyszerű fizetség lenne ez azért a sok munkáért, amelyet a csapat a 2008-as indulás óta belefektetett a hosszú távú versenyzésbe.”